Jumaat, 13 Januari 2012

Cetera Tiga

KRINGG.

KRINGGGG.

Terpapar satu nama yg tidak asing lagi buat Tia. Zam. Seorang lelaki yg telah mencuri hatinya tiga tahun yg lepas. Tapi malangnya, perasaan kasih Tia buat Zam semakin pudar dari hari ke hari.

"Ish. Kau ni. Asyik call je. Aku dah bosan lah dengan kau." Tia bermonolog.

Telefon dijawab. "Hello Tia. Awak apa khabar? Kenapa dah lama awak tak call saya? Saya ada buat salah ke?" Kedengaran suara Zam di corong telefon.

"Tak. Awak tak ada buat salah apa pun." Balas Tia ringkas.

"Kalau saya tak buat salah, kenapa awak dingin je dengan saya sekarang?" Zam menyoal lagi.

"Kalau saya cakap tak ada tu maknanya tak ada lah." Bengkeng Tia.

"Sorry. Awak jangan lah marah marah macam ni. Saya rindu awak." Zam cuba memulakan perbualan.

Sepi. 

"Tia. Awak dengar tak?" Soal Zam. Nadanya penuh mengharap.

TETT.

Talian diputuskan. Tia menghempaskan diri ke atas katil. Rimas dengan teman lelakinya itu.

KRINGG.

KRINGGGG.

Beberapa kali telefon berdering. Tidak diendahkan oleh Tia. Malas hendak melayan Zam.

Selang beberapa minit kemudian. Kedengaran bunyi pesanan ringkas masuk.

Tia membuka mesej tersebut. Satu MMS daripada Zam. Gambar sebuah kotak berbentuk hati yg berwarna merah jambu. Terdapat tulisan tangan Zam di atasnya.

"Pandai betul dia ambil hati aku." Ujar Tia sambil tersenyum.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan